Jak radzić sobie ze stresem?

Jak poradzić sobie ze stresem? (szybka i mocna technika)

Photo by nikko macaspac on Unsplash

Żyjemy w wymagających czasach, dlatego umiejętność zadbania samemu o zdrowie psychiczne i stabilność emocjonalną to jedna z głównych i jednocześnie prostych rutyn, które warto praktykować jak najczęściej.

 

 

Tak, jak codziennie myjesz zęby – tak samo możesz w kilka chwil zadbać o siebie od wewnątrz.

 

Jeśli nie chcesz, aby Twoje życie zdominowały negatywne myśli, dopadła Cię bezsilność, opór w stosunku do rzeczywistości, a może nawet depresja (!) to stosuj profilaktykę!

 

Dwie najważniejsze rzeczy, jakie możesz zrobić już teraz żeby diametralnie poprawić swój stan psycho-emocjonalny.

 

1)     Wypisz na kartkę papieru wszystko co dzieje się w Twojej głowie.

 

Wszystkie myśli, emocje, procesy wewnętrzne, napięcia, frustracje, smutki, niepewność, strach i wizje tego co może się rzekomo się wydarzyć, bądź wydarzyło.

 

Nie bój się tego – po wykonaniu tego zadania odczujesz natychmiastową ulgę i dystans do tego co dzieje się w głowie.

 

Dzięki temu zobaczysz z lotu ptaka większą całość. Stres ulegnie zmniejszeniu.

 

Bądź jak drukarka, pisz wszystko, nie cenzuruj się.

 

Daj sobie przyzwolenie na to co przychodzi i uznaj emocje i uczucia.

 

Jeśli czujesz wkur*ienie to napisz to wprost, jeśli bezsilność – też to wyrzuć z siebie. To normalne co przeżywasz.

 

Możesz nagrać siebie na kamerę i to potem obejrzeć, możesz na dyktafon, a możesz po prostu to powiedzieć na głos – ważne żeby energia zgromadzona w tych myślach i słowach opuściła Twoje ciało, bo zatrzymana robi niewyobrażalne szkody.

 

Pytanie pomocnicze: co jest tą emocją, do której nawet przed sobą nie chcesz się przyznać?

 

Po wykonaniu tego upewnij się czy wywaliłeś/aś już wszystkie brudy, lęki i obawy? 

 

2)     Test kamery.

 

Spójrz teraz okiem kamery na to, co przed chwilą zostało wyrażone.

Co widzi kamera?

 

Czy np. kamera widzi przyszłość, jaka może się wydarzyć czy tylko rozmowę dwóch osób dotyczącą sytuacji politycznej?

 

3)     Uzyskaj zasobny stan.

 

Przypomnij sobie dobre chwile swojego życia, sukcesy, gdy szło Ci gładko i przeczytaj w tym stanie to, co wypisane. Jak teraz widzisz tą sytuację?

 

4)     Osadzenie w teraźniejszości.


Opisz wszystko co jest wyłącznie tu i teraz w Twoim życiu na zewnątrz. Co teraz robisz? Co widzisz?


Opisz przez 5 minut aktualną chwilę.

 

5)     Jak teraz się czujesz?


Co się zmieniło?
Jak poziom stresu?

Warto na samym początku określić poziom stresu w skali 1-10, aby na koniec móc porównać oba wyniki.

 

Jeżeli potrzebujesz indywidualnego wsparcia – zapraszam na sesję online lub na żywo. Zrób to dla siebie.

 

Dzięki temu pokonasz stres i w przyszłości lepiej sobie z nim poradzisz, bo wypracujesz strategie działające dla Ciebie.

 

Z przyjemnością będę Ci w tym towarzyszyć.

 

Wolne terminy: https://www.kacperlisiak.pl/kontakt/

Do zobaczenia!

 

Rozwijaj skrzydła,
Kacper

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Nie przegap okazji. Oferta ograniczona.Odbierz prezent - 30 minutową sesję wstępną o wartości 100 zł!

Będę przysyłał Ci także sprawdzone i wartościowe materiały!

Dołącz do społeczności!

Przewiń do góry